Порядок документообігу між Національним банком та небанківськими фінансовими установами з 1 липня

https://bank.gov.ua/ua/news/all/poryadok-dokumentoobigu-mij-natsionalnim-bankom-ta-nebankivskimi-finansovimi-ustanovami-z-1-lipnya

Вже з 1 липня проєкт “спліт” буде реалізовано і Національний банк стане регулятором переважної частини небанківського фінансового сектору.

З метою ефективного обміну інформацією з учасниками ринку Національний банк України як майбутній регулятор ринків небанківських фінансових послуг роз’яснює особливості документообігу між ним та фінансовими установами.

Детальну інформацію про Національний банк (його структуру, вертикалі підпорядкування), взаємодію регулятора й ринку небанківських фінансових послуг висвітлено в інформаційному збірнику, який буде оприлюднений Національним банком 1 липня і буде періодично оновлюватися.

Подання документів до НБУ

Документи небанківських фінансових установ, адресовані Національному банку, можуть подаватися в електронній та паперовій формах.

Приймання документів у паперовій формі відбувається через:

  • надсилання засобами поштового зв’язку на адресу: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9;
  • особисту доставку за адресою: м. Київ, вул. Інститутська, 11-б вхід праворуч від центральної будівлі НБУ через арку (спеціальна скринька для приймання документів).

Електронна скринька для централізованого приймання повідомлень

Електронна скринька Національного банку nbu@bank.gov.uaпризначена для централізованого опрацювання електронних документів, електронних копій документів та копій документів від підприємств, установ, організацій, громадян, адресованих НБУ. Типи документів, які приймаються на зазначену скриньку:

– електронні документи, підписані кваліфікованим електронним підписом;

– електронні копії оригіналів документів у паперовій формі, засвідчені кваліфікованим електронним підписом/печаткою;

– копії документів. ​

Порядок подання звітності до НБУ

Подання показників фінансової звітності та звітних даних відбуватиметься через спеціальний ресурс Національного банку – portal.bank.gov.ua, доступ до якого потребує попередньої реєстрації відповідно до зазначеної форми. Для прискорення реєстрації можна додатково надіслати сканкопію листа про реєстрацію на електронну адресу: zvit@bank.gov.ua.

Відповідно до Інструкції щодо подання звітності небанківськими фінансовими установами до Національного банку показники фінансової звітності та звітних даних подаватимуться в XML- форматі відповідно до реєстру показників, які були опубліковані на офіційному вебсайті НБУ в розділі «Статистика». Пакети фінансової звітності разом із приміткам, а також пояснювальні записки до звітних даних, що подаються відповідно до законодавства України, передбачено подавати електронною поштою на електронну адресу: zvit@bank.gov.ua.

Подання звітів у паперовому вигляді здійснюється поштою лише у разі, якщо подання таких звітів передбачено нормативно-правовими актами Нацкомфінпослуг та Держфінпослуг лише в паперовій формі.

Реєстр небанківських фінансових установ

Поточний реєстр небанківських фінансових установ, який ведеться Нацкомфінпослуг в комплексній інформаційній системі (КІС), буде тимчасово недоступний для зовнішніх користувачів на період передавання бази даних від Нацкомфінпослуг та її налаштування в Національному банку.

Після завершення процесу міграції даних передані бази даних реєстрів небанківських фінансових установ будуть доступні на вебсайті Національного банку (bank.gov.ua) у розділі “Нагляд”. Про відкриття реєстрів буде повідомлено додатково.

Подання документів та комунікація з реєстраційних питань та ліцензування

Всі документи щодо здійснення реєстраційних та ліцензійних дій подаються в паперовій формі. Ми пропонуємо також подавати документи у вигляді електронних копій (PDF) на цифрових носіях (флешка або CD/DVD-диск).

Водночас слід враховувати такі особливості:

  • реєстраційна картка і довідка про відсутність у керівників судимості для взяття на облік юридичної особи-лізингодавця, крім запропонованого формату (PDF), подається у форматі DBASE-IV (така вимога діє до моменту скасування відповідного акта Нацкомфінпослуг);
  • інформація про договори перестрахування, укладені зі страховиками (перестраховиками) нерезидентами подається на цифрових носіях (флешка або CD/DVD-диск) у форматі Microsoft Excel;
  • реєстраційна картка для внесення запису до Державного реєстру фінансових установ додатково подається онлайн у електронній формі через комплексну інформаційну систему (КІС). Водночас звертаємо увагу, що тимчасово, до перезапуску роботи КІС, реєстраційні картки в електронній формі прийматися не будуть.

Запити щодо ліцензування та реєстрації небанківських фінансових установ можна оформляти та надсилати через форму зворотного зв’язку, розміщену на вебсайті НБУ в розділі “Нагляд”.

Усі зміни та нововведення щодо порядку документообігу між Національним банком і учасниками ринку оприлюднюватимуться на вебсайті НБУ та офіційній сторінці НБУ у Facebook.

Опубліковано в Новини

« »